UGJ - bangårdsskisser från 1935
Teckenförklaring mm
Under bilden på varje blad finns kompletteringar angående blyertsjusteringar som
kan vara svåra att tyda
- Gamla Uppsala: Vid spåret till Röbo grusgrop har man strukit "grp" och skrivit "tegelbruk",
talet 1359 har också tillfogats (antagligen spårets längd i meter)
- Storvreta: Sidotågspårens längd har korrigerats till 353 resp 290 meter. Lastkajens
längd har ändrats till 30 m
- Vattholma: Genom bangårdsförlängningen i Gävle-änden har sidotågspårens längd ändrats
till 498 resp 130 meter. Utdragsspåret i Uppsala-änden tycks ha ökat sin längd från
80 till 100 meter. Kajlängden är 78 meter
Knypplan: Sidotågspårets längd har preciserats till (som det ser ut) 457 meter.
Kajen i Uppsala-änden har fått längden ändrad till 45 meter, och det längre stickspåret
i samma bangårdsände uppges vara 145 meter långt.
Tobo: Spåret till bruket har kortats av till 740 meter
- Orrskog: De genomgående spårens längd är, räknat från stationshuset, 666 519 (?),
405, 325 meter
- Stallmon: I uppsalaänden har tillkommit ett spår till grusgrop, 1660 meter. Ett
stickspår har gjort om till ett 590 meter långt rundspår, medett 170 meters utdragsspår.
Spåret till Älvkarleby kraftverk uppges vara 2000 meter långt.
Harnäs: "Vissa ändringsarbeten planlagda 1935". "54 m kaj, dålig, ej full
höjd"
Startsidan
Sidan uppdaterad den 16 oktober 2009