SJ växel- och signalsäkerhetsanläggningar: Grafisk
översikt
Fram till omkring 1950 underhöll SJ en beskrivning i grafisk form
över alla bansträckor. Linjeblockering, förregling, signalbelysning,
vägskydd mm var angivna på ett standardiserat sätt. Nedan
finns teckenförklaringen samt grafiker för SJ-nätet 1918
[Banavdelningens berättelse 1918]. Använd vid behov webbläsarens
förstoringsfunktion för att se graferna tydligt!
1918 I distriktet
Stockholm - Katrineholm
- Högsjö, Krylbo - Stockholm
Vingåker
- Hallsberg, Saltskog - Södertälje, Tomteboda - Värtan
Krylbo - Hallsberg,
Järna - Mjölby
Hallsberg - Mjölby,
Dagarn - Hultebo, Örebro - Svartå, Linköping - Mjölby,
Katrineholm - Åby
1918 II distriktet
Falköping - Göteborg,
Hallsberg - Falköping - Bankeryd
(Falköping) - Nässjö,
Skövde - Karlsborg
Charlottenberg - (Laxå)
Strömstad - Olskroken,
Mora - Kristinehamn
Göteborg - Halmstad,
Limedsforsen - Brintbodarne, Filipstad
1918 III distriktet
Hässleholm - Malmö
- Trelleborg, Kävlinge - Malmö
Halmstad - Kävlinge,
Ängelholm - Helsingborg F, Mjölby - Nässjö - Moheda
Höganäs - Kattarp
- Åstorp, Billesholms gruva - Landskrona, Rörvik - Alvesta -
Hässleholm
1918 IV distriktet
Sollefteå
- Långsele - Ljusdal, Ljusdal - Krylbo, Kilafors - Söderhamn
- Stugsund
Storlien - Bräcke
Vilhelmina - Östersund,
Brunflo - Åsarne, Ånge - Sundsvall, Ljusdal - Hudiksvall
1918 V distriktet
Haparanda - Boden - Långsele
Karungi - Övertorneå,
Älvsbyn - Piteå, Bastuträsk - Skelleftehamn, Vännäs
- Umeå, Mellansel - Örnsköldsvik
Riksgränsen - Gällivare
- Gransjö
Gransjö - Boden - Luleå,
Luossajokk, Malmberget, Koskullskulle
Startsidan
Sidan uppdaterad den 31 mars 2006