Enligt anteckningar
från inspektion 1940 (PM till förstatligandeberedningen, bilaga
4) 2 |
||||||
Plats |
Förregling |
OK1 |
Signaler |
Vägskydd |
Övrigt |
Andra källor |
---|---|---|---|---|---|---|
Hedenberg |
Oförreglad |
Vägövergång sköts från
stationen |
||||
Labacken hållplats |
OK |
Vägbevakning |
Förutom vägbevakningen ständigt
obevakad "med anordningar härför" |
|||
Ransta |
Kontrollåsta växlar |
Ljushuvudsignaler |
Inga spårspärrar |
|||
Tärna |
Oförreglad |
Plattformssemafor |
Två vägöverångar med tvp
bomvakter. "Torde kunna skötas från en plats av en vakt" |
|||
(Sala) |
Tillhör SJ |
Till höger
signaltabell ur tjänstgöringstidtabellen
1936. Det framgår att de tre mellanstationerna då fortfarande var oförreglade och hade T-semafor (plattformssemafor). Ransta fick uppenbarligen sina ljushuvudsignaler först i slutet av 1930-talet. Lastplatsen Labacken var förreglad; en förutsättning för obevakad körning. |
|
Sidan uppdaterad den 9 februari 2005