Bangårdsskisser.
SJK arkiv.
Samtliga skisser är med blyerts märkta 35 - troligen uppdateringsår
Spånga: Fri längd på huvudspåren är med blyerts
ändrad till 288 respektive 304. Växelförbindelsernas lägen
gjorde förstås att större längd kunde utnyttjas under
vissa förutsättningar.
Barkarby: Fri längd på sidospåret korrigerad med blyerts
från 175 till 171
Jakobsberg: Fri längd på tågspåren har med blyerts
minskats till 354/455/550
Kallhäll: Fri längd på sidospåret minskad från
150 till 142
Stäket: Fri längd är med blyerts ändrad till 345
respektive 97
Kungsängen: Blyertskorrigering av de genomgående spårens
fria längd till 251/496/252
Bro: Blyertsangivelse av spårlängd 490, 322, 108
Bålsta: Spårens längd med blyerts minskad till 110, 480,
405, på korta sidospåret i Tomtebodaänden till 86. På
grusgropsspåret finns en markering 350, avser troligen längden
från bangården till det överkryssade stickspåret.
Nedan: Enköping
Linjen mot Tomteboda går ut rakt till vänster, mot Uppsala i
nedre vänstra hörnet, Tillberga rakt till höger och Runhällen
snett nere till höger.
Längdangivelserna rakt under stationshussymbolen St har med blyerts korrigerats till 466,
615, 489, 393, 290, 213, 116
Lundby; Spårlängderna mittför St korrigerade till 217 resp 496
Nedan: Tillberga
De spår som försvinner utanför bildens vänstra kant
går - upprifrån räknat - mot verkstaden, Stockholm och Sala.
I högra ytterkanten finns ett kolupplag för 2 800 ton kol,
därunder linjerna mot Västerås och Ludvika samt ett 133 meter
lång utdragsspår
SWB-sidan
Startsidan
Sidan uppdaterad den 14 januari 2005